Gengu
Rivium Quadrant 1 Capelle aan den IJssel, ZH2909 LC
Telefoon: +31 - (0)10 433 88 00

Voor kinderen door kinderen!

Kinderpostzegels is een fenomeen in Nederland. Vooral dankzij de jaarlijkse Kinderpostzegelactie, uitgevoerd sinds 1948 door 200.000 kinderen uit groep 7/8. Maar Kinderpostzegels doet veel meer om het leven van kinderen en de omstandigheden te verbeteren. Om een stap te maken in een snel veranderend fondsenwervend Nederland was er de behoefte aan een nieuwe online omgeving die inspeelt op deze veranderingen.

Online uitdaging Kinderpostzegels

Om de organisatie en haar verschillende soorten campagnes voor donaties te ondersteunen is Gengu geselecteerd om een nieuwe online community website te ontwikkelen. De website die nieuwe doelgroepen mobiliseert en activeert vormt een centraal onderdeel in de marketingmix van Kinderpostzegels.

Belangrijke doelstellingen voor de website kinderpostzegels.nl

  • Het bereiken van nieuwe donateurs, deelnemers en het ondersteunen van acties;
  • Het benutten van de kracht van social media;
  • Bezoekers activeren en inspireren voor deelname in welke vorm dan ook;
  • Integraal onderdeel en ondersteunend zijn voor de organisatie;
  • Responsive en uiteraard de site moet werken als een magneet voor zoekmachines;

Aanpak

Gengu heeft in nauwe samenwerking met de afdeling communicatie en fondsenwerving gewerkt aan de nieuwe online oplossing. Wij starten dit soort trajecten altijd met een voortraject. Bij Kinderpostzegels waren dit achtereenvolgens de onderwerpen:

  • Online strategie;
  • Contentontwikkeling;
  • Functioneel ontwerp en interactieontwerp;

Deze onderwerpen zijn medebepalend voor het functioneren van de site, alswel essentieel voor het laten slagen van de omgeving namelijk: het werven van nieuwe donateurs. Het online platform is ontwikkeld op basis van het CMS Sitecore.

Onze projectaanpak is gebaseerd op Agile. Deze aanpak is voor ons als de klant erg prettig omdat in dit geval Kinderpostzegels een goed inzicht krijgt in de ontwikkeling van de site. Tevens biedt deze aanpak ook de mogelijkheid om bij te sturen en waar gewenst aanpassingen tijdig kunnen worden gerealiseerd.



Wil je ook zo een website?

Marc Gutlich
Directeur Gengu
Liever teruggebeld worden? Laat je gegevens achter en we bellen je terug.


Resultaat

Kinderpostzegels geeft de bezoeker een inspirerende heldere overzichtelijke site. De site activeert en mobiliseert de bezoeker; twee weken na livegang (31-12-2014) heeft de site al meer donaties ontvangen dan 2014. In de periode daarna (tot januari 2016) zien we het bezoekersaantal gestaag stijgen en worden alle KPI's gehaald of overtroffen. Organische vindbaarheid is verbeterd. Engagement is verbeterd in termen van terugkerend bezoek, pagina's per bezoek en verblijfsduur van bezoekers op de website. De integratie met social media is verbeterd. Ingestelde doelen (met gebruik van Google Tag Manager en Google Analytics) worden in toenemende mate gehaald.

Verder draagt de site bij in de strategie van de organisatie. De komende periode zal de site verder worden verrijkt qua content en functionaliteiten. Online marketing activiteiten die op de rol staan zijn personalisatie om op die manier social media en e-mail marketing en website naadloos op elkaar aan te sluiten.

Neem contact op

Naam

Email

Bedrijf

Website

Jouw bericht