Gengu
Rivium Quadrant 1 Capelle aan den IJssel, ZH2909 LC
Telefoon: +31 - (0)10 433 88 00

Online woonzaken regelen met de MijnWoonstad App

Met de MijnWoonstad App die Gengu heeft ontwikkeld voor Woonstad Rotterdam is het vanaf nu ook mogelijk voor de klanten van Woonstad Rotterdam om zelf online woonzaken te regelen. De klanten van Woonstad Rotterdam kunnen met de vernieuwde App zelf snel en eenvoudig hun woonzaken regelen. Het enige wat zij hoeven te doen is de App downloaden en zich registreren.

Voordelen van de MijnWoonstad App

Dankzij de "MijnWoonstad App” wordt invulling gegeven aan vier belangrijke condities:

  • Het ontzien van de Woonstad Klantenservice omdat klanten nu zelf eenvoudig zaken kunnen regelen middels de applicatie.
  • Het bieden van gebruikersgemak en verlenen van service. Middels de applicatie kan men een reparatieverzoek melden en ook direct een afspraak inplannen met de aannemer. Het is ook mogelijk een foto te uploaden bij het verzoek waardoor het voor beide partijen duidelijk is waar het om gaat.
  • Schaalbare app voor nieuwe wensen en plannen.
  • Gebruiksvriendelijk en eenvoudig in gebruik. 

Waarom een App?

Woonstad Rotterdam maakte al gebruik van een mobiele toepassing voor het regelen van Woonzaken. Zij zagen echter in dat het economisch voordeliger werd om zelf een App te laten ontwikkelen. Een App die de basis vormt om nieuwe functionaliteiten en wensen te implementeren en integreren met andere, belangrijke achterliggende back office applicaties. 

Aanpak van Gengu

De aanpak die Gengu heeft gehanteerd laat zich niet vangen in Agile of Waterval. Het is meer een aanpak die gericht is op een onderlinge samenwerking en partnership. Er was gedurende het traject een team van Gengu medewerkers en medewerkers van Woonstad afdelingen Informatie & Automatisering, Klantcontactcentrum en Communicatie.

Na een uitgebreide inventarisatie van wensen en techniek, is Gengu in de zomer van 2016 gestart met de realisatie van het platform. Het ontwikkelteam van Gengu werkte veelal op locatie samen met het team van Woonstad. Door deze samenwerking waren iteraties kort en dit zorgde ervoor dat in de opleverfase kleine aanpassingen en verbeteringen snel doorgevoerd konden worden zodat de geplande livegang soepel verliep.




Oplossing

Samen met de bewoners / klanten van Woonstad Rotterdam is gewerkt aan de applicatie. Bewoners waren gedurende het traject betrokken bij de ontwikkeling van de MijnWoonstad App. De MijnWoonstad App is ontwikkeld op basis van het populaire mobiele Applicatie framework Cordova. De App is hybride ingericht zodat het onderhoud aan de App is te overzien en daardoor beschikbaar is voor zowel Android als IOS. 

Over Woonstad Rotterdam

Woonstad is een grote Rotterdamse woningbouwcorporatie die inzet op verdere digitalisering van haar klantprocessen. Middels de gebruiksvriendelijke App wordt er een enorme stap gemaakt in het verlagen van de klantcontact momenten en dus kosten. Kortom, de klanten van Woonstad Rotterdam worden nu nog beter bediend met de gebruiksvriendelijke App. Meer lezen over de MijnWoonstad App of de App Downloaden, kan bij Woonstad Rotterdam.